Sunday 29 January 2012

Maxlane Sdn. Bhd

Profil Usahawan Pilihan
 
Y. Bhg Datin Ani Mawar Abdullah
CEO 

Alamat:
No. 30 Jalan Pekaka 8/4, Jalan Pekaka,
Seksyen 8, Kota Damansara,
47810 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia.
Tel : +603-6141 8364
Fax : +603-6141 8367
Email : inquiries@maxlane.com.my

Jenis Perniagaan : Elektrik
Tahun pemubuhan : 16 Oktober 1997
Pembuatan produk : Konduktor elektrik


PENGENALAN SYARIKAT
Maxlane Sdn Bhd telah ditubuhkan pada 16 Oktober 1997. Objektif utamanya ialah untuk mengeluarkan produk yang boleh dikeluarkan dalam negara untuk faedah negara secara keseluruhannya. Ia peringkat awal tertumpu kepada menyokong Syarikat Utiliti Awam Negara, Tenaga Nasional Berhad, sebelum merebak ke pasaran global.

Syarikat itu kini diuruskan dari ibu pejabat di No 30 Jalan Pekaka 8 / 4, Jalan Pekaka, Seksyen 8, Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor. Sebelum ini barisan pengeluaran beroperasi di Lot 5207, Kawasan Perindustrian Sungai Ramal, Off Jalan Balakong, Mukim Kajang. Sejak Mei 2003, barisan pengeluaran telah berhijrah ke sebuah kilang berkembar di Sunway Damansara, banyak kilang yang ditawarkan oleh SME Bank kepada syarikat di bawah Skim "Kompleks Kilang SME".

Sejak tahun 2003, syarikat melakukan pasaran, membangunkan dan mengeluarkan produk yang digunakan oleh industri kuasa tempatan yang sedang diimport. Produk yang diimport, terutama dari negara-negara Kesatuan Eropah (EU) dan Amerika Syarikat terkenal kerana kualiti mereka - Walau bagaimanapun, adalah lebih mahal jika dibandingkan dengan penduduk tempatan. Pembuatan tempatan akan membantu menyumbang kepada kekayaan ekonomi negara di samping mengurangkan aliran keluar ke negara-negara seberang laut. Maxlane Oleh itu mendedikasikan dirinya untuk membekalkan dan mengeluarkan produk yang berkualiti yang serupa atau lebih baik daripada produk sedia ada di pasaran pada harga berdaya saing.

Syarikat berasa bangga dalam pembuatan tempatan utama produk-produk teknologi tanpa mengabaikan kualiti dan kebolehpercayaan, yang setanding atau lebih baik berbanding produk diimport. Mengetahui keupayaan tenaga kerja kami, syarikat itu berusaha untuk menembusi pasaran luar negara, yang akhirnya akan menyumbang kepada kekayaan ekonomi negara kita. Tenaga kerja kita terus menyelidik dan membangunkan produk dan teknologi baru, membuat kita yang berkaitan dengan masa depan industri.

Kami menolak diri kita untuk memberikan yang terbaik, nilai ditambah produk yang berkualiti untuk faedah pelanggan. Kami bertekad untuk membangunkan penyelesaian produk inovatif yang berterusan bagi industri tenaga.

Visi
Maxlane Sdn. Bhd akan menjadi organisasi konsensus yang cemerlang untuk menjamin penyelesaian menyeluruh bagi industri kuasa.

Misi
Maxlane Sdn. Bhd. Meningkatkan nilai industri perkhidmatan kuasa melalui pembangunan dan penyebaran piawai konsensus, garis panduan dan amalan terbaik. Maxlane Sdn. Bhd. Memberi manfaat kepada orang ramai dan industri, profesional, dan kawasan pilihan raya kerajaan dengan memudahkan pembangunan dan ketersediaan produk, berguna dan boleh dipercayai dan menyokong usaha-usaha badan-badan yang bertanggungjawab untuk menjamin kualiti produk dan amalan.

Objektif
•  Untuk mereka bentuk, membangunkan, mengeluarkan dan menjual produk dan perkhidmatan pada tahap yang berkualiti dan boleh dipercayai yang akan memuaskan hati pelanggan-pelanggan kami.
•  Untuk menyampaikan kesilapan - produk percuma dan perkhidmatan pada masa.
• Untuk memastikan Kualiti, penambahbaikan berterusan dan kepuasan pelanggan adalah tanggungjawab kakitangan setiap pekerja.
• Mengejar kecemerlangan dan melebihi jangkaan dan keperluan semua pemegang kepentingan kami oleh kajian semula yang berterusan dan penambahbaikan proses kami.



Sumber
1. http://www.maxlane.com.my/