Sunday 29 January 2012

S.I.T Schiffs- & Industrie Technik (M) Sdn Bhd

Profil Usahawan Pilihan
Marizan Nor Basirun
Managing Director

Alamat : 
No.6 Jalan PJU 3/39
Kompleks Kilang SME Bank, Sunway Damansara Technology Park,
Kota Damansara 47810
Petaling Jaya,
Selangor
Tel : +603 7885 8663
Fax : +603 7885 9663
Email: info@sit-malaysia.com
Web : www.sit-malaysia.com

Jenis Perniagaan : Mekanikal
Tahun pemubuhan : 1992
Pembuatan produk : Penapisan diesel dan petrol” Residual Oil
HOMOGENIZER systems for Diesel Engines on Ships
and Power Plants.”

PENGENALAN SYARIKAT
Pada tahun 1992, selepas 20 tahun penyelidikan dan pembangunan, SIT Schiffs-& Industrie Technik GmbH, mula-mula dipatenkan Homogenizer CD92. Ini menandakan kelahiran kaedah mekanikal merawat baki minyak bahan api dan permulaan di seluruh dunia industri Homogenizer. Penghormatan kepada mereka yang mencipta kaedah ini iaituMr Egon dan Heino Stache untuk ciptaan mereka.

Hari ini, dengan kira-kira 3000 unit yang dipasang di atas kapal, loji janakuasa dan dandang industri, 5 varian CD92 sistem Homogenizer, terbukti peralatan di dalam mengurangkan pembentukan enap cemar dalam gred minyak bahan api sisa, dengan itu dapat mengoptimumkan penggunaan minyak bahan api. Ia juga terbukti untuk mengurangkan pembakaran enjin salingan berbahaya ekzos semasa pelepasan gas.

SIT Schiffs-& Industrie Technik (M) Sdn Bhd telah ditubuhkan untuk agarpelanggan pasaran Timur Jauh lebih mudah mendapatkan perkhidmatan syarikat, Teknologi CD92 sistem Homogenizer ini dapat meningkatkan ekonomi dan kualiti alam sekitar




Sumber
1. http://www.sit-malaysia.com